سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

مشاوره ترک اعتیاد

۴ بازديد
دلایل مختلفی برای مصرف مواد مخدر وجود دارد - فشار همسالان، کنجکاوی یا کنار آمدن با درد روحی یا جسمی.

یک نظرسنجی اخیر توسط AIHW نشان داد که بیش از یک چهارم (27.3٪) استرالیایی های 29-20 ساله در 12 ماه گذشته مواد مخدر مصرف کرده اند. متداول ترین مواد مصرفی حشیش، اکستازی، مت/آمفتامین و کوکائین بود.

اگر متوجه شدید که با اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است از مشاوره بهره مند شوید. یک متخصص آموزش دیده می تواند شما را از طریق مقابله با اعتیادتان راهنمایی کند و به شما کمک کند تا با عواقب پس از بهبودی کنار بیایید.

مشاوره ترک اعتیاد


اعتیاد به مواد مخدر
اعتیاد به مواد مخدر یک وابستگی ناسالم به دارو یا مواد مخدر پس از مصرف اولیه و اختیاری ماده است. استفاده بیش از حد از مواد مخدر می تواند باعث تغییر در نحوه عملکرد مغز شما شود و وابستگی شدید روانی و جسمی ایجاد کند. به آرامی، کنترل خود و توانایی مقاومت در برابر میل به استفاده را از دست می دهید. علائم ترک شدید را تجربه می کنید و خود را در یک چرخه تاریک بدون راهی برای ترک می بینید.

اعتیاد به مواد مخدر نه تنها شما را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه روابط شما را با عزیزانتان نیز تیره می کند.
علائم سوء مصرف مواد
تشخیص علائم برای اکثر مصرف کنندگان مواد سخت است. معمولاً به عهده یکی از اعضای خانواده یا دوست است که اعتیاد را اعلام کند. هر ماده اثرات متفاوتی روی بدن مصرف کننده دارد. با این حال، چندین علامت وجود دارد که به شما کمک می کند تا متوجه اعتیاد خود یا عزیزتان شوید.

تغییرات رفتاری اغلب قابل توجه ترین علائم هستند. این موارد شامل افزایش پرخاشگری یا تحریک پذیری، بی حالی، افسردگی، تغییر در محافل اجتماعی، تغییرات چشمگیر در عادات و اولویت ها، مشکلات مالی و احتمالاً فعالیت مجرمانه است.

تغییرات ظاهری می‌تواند سرنخ‌های بیشتری برای مصرف احتمالی دارو ارائه دهد. خون‌ریزی یا لعاب چشم‌ها، گشاد شدن یا منقبض شدن مردمک‌ها، تغییر وزن، کبودی، عفونت یا سایر علائم فیزیکی در محل ورود دارو در بدن، علائم قابل مشاهده رایج سوء مصرف هستند.

اختلال در عملکرد طبیعی مغز، تغییر در شخصیت و اختلال در عملکرد قلب و اندام ها می تواند نشانه های سوء مصرف طولانی مدت مواد مخدر باشد.

اگر فکر می کنید یکی از نزدیکان شما مشکل مواد مخدر دارد، سعی کنید با او در مورد نگرانی های خود صحبت کنید و گزینه درمانی را پیشنهاد دهید. این امکان وجود دارد که آنها نسبت به موقعیت خود بسیار دفاعی عمل کنند و احتمالاً از بد بودن مصرف مواد مخدر خود انکار کنند، بنابراین شما باید صبور و پایدار باشید.

مسیر بهبودی
درک روشنی از اعتیاد می تواند به شما کمک کند تا گام های درستی را برای بهبودی بردارید. کمک گرفتن از افراد مناسب می تواند گام مهمی به جلو باشد.

به گفته موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر، مشاوره اعتیاد به مشکل شما رسیدگی می کند و به شما در رسیدن و حفظ پرهیز کمک می کند. هدف مشاور ارائه پشتیبانی و آموزش برای مقابله با بهبودی شماست.

پشتیبانی همه جانبه
اعتیاد شما ممکن است باعث ایجاد تنش در روابط شما با دوستان و خانواده شما شده باشد. درک اینکه چگونه روابط شما تحت تاثیر قرار می گیرد می تواند گام مهمی در جهت بهبودی شما باشد. حمایت عزیزانتان گام مهمی در جهت بهبودی شماست.

اطلاعات برای دوستان و اعضای خانواده که تحت تأثیر اعتیاد به مواد مخدر هستند در دسترس است. گاهی اوقات رفتار معتاد باعث ایجاد مشکلات متعددی برای اطرافیانش می شود که رایج ترین آنها عدم اعتماد آنهاست.

مشاوره می تواند برای مقابله با این مشکلات کمک کند.

حرکت به سوی آینده ای روشن تر
راه بهبودی طولانی و پر از دست انداز است. برای موفقیت، باید اعتیاد خود را بشناسید و بپذیرید و به اهداف خود متعهد باشید. ما می دانیم که ممکن است برای بررسی گزینه های خود و تصمیم گیری بهترین راه برای پیشبرد بهبودی خود به زمان نیاز داشته باشید.

https://alosalammoshavere.com/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%AF/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.