شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

ایمپلنت دندان

۴ بازديد
سال‌ها پیش، تنها گزینه‌ها برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته، پروتز یا بریج بود – یا تصمیم به عدم جایگزینی آنها. برخی از افراد به دلیل ناراحتی و خجالتی که ممکن است با «دندان‌های مصنوعی» همراه باشد، از پوشیدن پروتز خودداری می‌کنند، و برخی دیگر موافقت می‌کنند که دندان‌های مجاور را برای ساختن بریج جایگزین دندان‌های از دست رفته، «پره کردن» کنند.

در حالی که اینها گزینه های خوبی هستند، اما نکات منفی می تواند فوق العاده باشد.

پروتزهای مصنوعی همیشه ثابت نیستند و در حین غذا خوردن از جای خود خارج می شوند. آنها نباید یک شبه پوشیده شوند و باید هر چند سال یک بار تعویض شوند زیرا استخوان فک بالا و پایین از بین می رود. علاوه بر این، پروتزهای جزئی که جایگزین یک یا چند دندان می شوند، می توانند دندان های سالم اطراف را که از پروتز حمایت می کنند ضعیف کنند.

امروزه، پیشرفت‌های فناوری دندان‌پزشکی، فرصت‌های ترمیمی قابل توجهی را برای توانبخشی دندان فراهم می‌کند و راه‌حل‌های طولانی‌مدتی را ایجاد می‌کند که به طور فزاینده‌ای در بین بیماران محبوبیت دارد.

ایمپلنت‌های دندانی جایگزین دندان‌های آسیب‌دیده یا از دست رفته با دندان‌های مصنوعی می‌شوند – روکش‌های چینی که به پایه‌های تیتانیومی متصل به فک متصل می‌شوند. نگه‌داری محکم و ظاهری طبیعی دارند. در برخی موارد، پیوند استخوان می تواند ایمپلنت را محکم کند و لنگر بهتری برای ایمپلنت و دندان های جدید ایجاد کند.

ایمپلنت های دندانی راحت و محتاطانه هستند – و برخلاف پروتزهای مصنوعی، لازم نیست آنها را برای تمیز کردن یا قبل از خواب بیرون بیاورید. شکل طبیعی و قرارگیری ایمپلنت ها می تواند به حفظ ساختار صورت کمک کند و در عین حال از زوال استخوان بیشتر جلوگیری کند.

تیم دندانپزشکی و جراحی فک و صورت UT Southwestern بیش از 100 سال تجربه را در مدیریت طیف کاملی از شرایط مراقبت های بهداشتی دهان، از دندانپزشکی عمومی گرفته تا جراحی ترمیمی پیچیده و بسیار تخصصی و نگهداری مادام العمر، ترکیب می کند. جراحان فک و صورت ما در دندانپزشکی و کاشت ایمپلنت استخوان متخصص شناخته شده ای هستند. جراحانی از سراسر ایالات متحده و جهان از UT Southwestern بازدید کرده اند تا پیشرفت هایی را که ما در این زمینه از توانبخشی دهان به دست آورده ایم مشاهده کنند و از آنها بیاموزند.

کاشت ایمپلنت دندان یک تعهد مهم و پایدار برای سلامت دهان و دندان و رفاه شخصی شماست. همچنین یک تعهد مالی است. بنابراین، تیم ما بیماران را از طریق یک برنامه پنج مرحله ای راهنمایی می کند تا اطمینان حاصل شود که ایمپلنت های دندانی آنها ایمن و مادام العمر است.

1. دریابید که آیا واجد شرایط ایمپلنت دندان هستید یا خیر
بسیاری از افرادی که دندان از دست داده اند واجد شرایط کاشت دندان هستند. برخی از بیماران به دلیل شکست کانال‌های ریشه، تصادفات، افزایش سن یا انواع شرایط پزشکی مانند سرطان دندان‌های خود را از دست داده‌اند. این بیماران ممکن است از ظاهر و احساس بریج یا پروتز خود ناراضی باشند و بنابراین چیزی می خواهند که سطح بالاتری از راحتی و عملکرد را فراهم کند.

سلامت عمومی دهان یکی از معیارهای اصلی واجد شرایط بودن است. عفونت در دهان می تواند باعث از کار افتادن ایمپلنت دندان شود که می تواند به دندان ها، استخوان های صورت یا سلامت کلی آسیب برساند.

بیماران برای تعیین اینکه آیا ایمپلنت گزینه مناسبی برای آنها است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. بیمارانی که برای کاشت ایمپلنت دندان در نظر گرفته می شوند توسط متخصص بهداشت دندان کارکنان ما ارزیابی می شوند، که یک برنامه جامع نگهداری پس از کاشت ایمپلنت را ایجاد می کند که پیش آگهی مطلوبی را ایجاد می کند. این طرح ممکن است شامل بهداشت، درمان پریودنتال یا سایر اشکال لثه درمانی باشد.

برخی از شرایط بهداشتی از قبل موجود که با شما صحبت خواهیم کرد عبارتند از:

پریودنتیت شدید (بیماری لثه). بیماران مبتلا به بیماری پریودنتال کنترل نشده، کاندیدای کاشت دندان نیستند، زیرا لثه ها، استخوان اطراف و دندان های مجاور را به خطر می اندازد و در نتیجه باعث آسیب بیشتر به دهان می شود. بیماران مبتلا به دیابت معمولاً شیوع بیشتری از بیماری پریودنتال دارند و به مراقبت های شخصی و متخصص نیاز دارند.
سیگار کشیدن. استفاده از تنباکو به دلیل خطر احتمالی عفونت های دهان می تواند مانعی برای کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت باشد. نیکوتین جریان خون به لثه ها را محدود می کند و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و بهبود آن را دشوار می کند. سیگار همچنین ترمیم پیشرونده استخوان اطراف ایمپلنت را کاهش می دهد و در برخی موارد منجر به شکست زودرس یا از بین رفتن ایمپلنت می شود. مطالعات نشان داده است که ویپینگ تأثیر منفی مشابهی بر ایمپلنت ها و بافت های اطراف دارد.
شرایط مزمن کنترل نشده در صورت عدم مدیریت، برخی شرایط می توانند از ادغام موفقیت آمیز ایمپلنت در فک در نتیجه بهبود و ادغام کندتر جلوگیری کنند. برخی از این شرایط مزمن عبارتند از دیابت، بیماری قلبی، سرطان، درمان طولانی مدت استروئیدی، برخی از انواع بیماری های استخوانی و برخی شرایط عصبی مانند بیماری پارکینسون پیشرفته و مولتیپل اسکلروزیس. پرتودرمانی قبلی فک و برخی از انواع داروها نیز می تواند روند بهبودی را مختل کند.

2. عادات خوب بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید
ایمپلنت ها مانند دندان های واقعی هستند و باید مانند دندان های واقعی از آنها مراقبت کرد. به همین دلیل، ما می خواهیم مطمئن شویم که بیماران ما مسئولیت مراقبت از ایمپلنت های دندانی خود را به طور کامل درک می کنند. برای برخی از بیماران، این نیاز به تغییر قابل توجهی در عادات بهداشتی دندان دارد.

متخصصین بهداشت دندان ما با هر بیمار به عنوان بخشی از فرآیند تصمیم گیری ملاقات می کنند. این متخصصان در مورد عادات دندانپزشکی شما با شما صحبت می کنند و بهترین روش ها را به شما آموزش می دهند، مانند:

به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.
دو بار در سال یا در صورت توصیه بیشتر به دندانپزشک خود برای معاینه مراجعه کنید.
اگر درد دارید یا چیزی درست نیست فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید. این می تواند نشان دهنده عفونتی باشد که ایمپلنت شما را در معرض خطر قرار می دهد.
پس از دریافت ایمپلنت دندان، ما به طور مرتب با شما ملاقات خواهیم کرد تا سلامت دهان و دندان شما را ارزیابی کنیم و به شما در مراقبت از دندان های جدیدتان کمک کنیم.

3. توسعه طرح درمان ایمپلنت دندانی خود را

Rawle Philbert، D.D.S.، رئیس بخش جراحی دهان و فک و صورت در UT Southwestern است. در مورد او و خدمات دندانپزشکی که بخش او ارائه می دهد بیشتر بدانید.
پس از بررسی تاریخچه پزشکی و سلامت دندان شما، تیم ارائه دهندگان شامل دندانپزشک عمومی، جراح و متخصص بهداشت، برای ایجاد یک برنامه درمانی جامع و متناسب با نیازهای شما تلاش می کنند.

بخشی از این طرح ممکن است شامل درمان بیماری لثه یا برداشتن چند دندان باشد. هنگامی که دندان ها از بین می روند یا کشیده می شوند، استخوان فک را نیز از دست می دهید - و برای حمایت از ایمپلنت به استخوان های فک قوی و سالم نیاز دارید. بنابراین، برنامه ریزی درمانی شامل گرفتن عکس با اشعه ایکس برای ارزیابی میزان استخوان در فک بالا و پایین و تعیین اینکه آیا پیوند استخوان لازم است یا خیر.

علاوه بر این، محل رادیوگرافی و آناتومیکی عصب در فک بسیار مهم است، زیرا در صورت داشتن حجم کم استخوان در فک، ممکن است در طول جراحی ایمپلنت آسیب ببیند.

اگر استخوان فک قابل توجهی را از دست داده اید، ممکن است پیوند استخوان را برای کمک به نگه داشتن ایمپلنت در جای خود انجام دهیم. برای انجام این کار، ما قالب‌هایی از فک و دندان‌های شما می‌گیریم تا نواحی قرارگیری بهینه را پیدا کرده و تاج‌های جدیدی بسازیم. ما همچنین رنگ دندان های جدید شما را با دندان های طبیعی شما تطبیق می دهیم تا ظاهری یکپارچه داشته باشید.

5. ارائه مراقبت های مادام العمر برای دندان های جدید
مراقبت های بعدی برای حفظ سلامت ایمپلنت ها و لبخند شما ضروری است. در طول معاینات منظم دندانپزشکی، ما به شما کمک می‌کنیم تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و مشکلاتی را که پیش از جدی شدن ظاهر می‌شوند، برطرف کنید.

شما مسئول مراقبت روزانه از بهداشت دهان و دندان خواهید بود: مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، و در صورت مشاهده تغییرات یا درد فوراً با دندانپزشک ملاقات کنید. دندان های شما کل بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد. هنگامی که دندان های شما سالم هستند، سلامت جسمی و روانی شما می تواند بهبود یابد.

ایمپلنت های دندانی می توانند به شما کمک کنند لبخند بزنید، صحبت کنید، غذا بخورید و با اعتماد به نفس بیشتری زندگی کنید. این یک سرمایه گذاری بزرگ - از نظر مالی و شخصی - است و تیم متخصص ما به شما کمک می کند تا سود حاصل از این سرمایه گذاری را به دست آورید.

https://pasdarandentalclinic.ir/%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.